[-]
Reklama



Ocena wątku:
  • 7 głosów - średnia: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
Tags
twrp czyli jak oskinować konsolę recovery

[Tutorial] TWRP, czyli jak oskinować konsolę Recovery
TWRP...

Rozwijając powyższy skrót: Team Win Recovery Project

Nadal nic nie mówi? Boszszszszszsz... No dobra. Pokazuję i objaśniam...

TWRP to zamiennik standardowej konsoli CWM opracowany i rozwijany przez grupę Team Win.


Tu może urodzić się pytanie typu co takiego niezwykłego jest w tym klonie konsoli CWM, że aż poświęcono jej nowy wątek na tym Forum. Pytanie z gruntu słuszne, biorąc pod uwagę fakt, że konsola CWM - sama z siebie - jakąś atrakcyjnością nie grzeszy a i jak używać jej funkcji też każdy raczej wie. No, ale nie o funkcjach tej konsoli tutaj mowa. Wszystko co ważne można wyłuskać z tego wątku: http://www.modaco.pl/Thread-MOD-Team-Win...oject-TWRP oraz z linków w nim zawartych.

W tym wątku chcę poświęcić odrobinę uwagi jednej z miodności tego projektu. Miodności która jest raczej niespotykana w standardowych odmianach konsolach CWM.
Sprawa będzie dotyczyła możliwości własnego oskinowania wyglądu onej konsoli. A tak właśnie i nie inaczej - wygląd konsoli CWM można od tej chwili dopasować do swoich (mniej lub bardziej perwersyjnych) gustów estetycznych.
OK. Jako przykład zagadnienia które poruszam, można zapodać dwa poniższe wątki:

http://www.modaco.pl/Thread-MOD-Tematy-do-TWRP
http://www.modaco.pl/Thread-MOD-TWRP-RoX...ons-1-0-PL

Powyższe tematy graficzne dotyczą co prawda SGT P75x0, jednak poniższy tekst przedstawia zasadę ogólną i stosowaną do wszystkich urządzeń wspieranych przez TWRP. Oczywiście pomiędzy pewnymi grupami urządzeń istnieją zasadnicze różnice, jednak w tym przypadku ograniczają się one do współrzędnych elementów na ekranie - które to współrzędne są determinowane rozmiarami ekranu. Takie oto są różnice.

Uprzedzam, że opis - mimo, że tworzony z myślą o "zwykłym" użytkowniku - wymaga pewnej wiedzy, umiejętności kojarzenia faktów i czytania tekstu ze zrozumieniem - sorry, ale nie jestem w stanie opisać wszystkiego step-by-step bo takiego długiego i zawiłego posta nikt by nie przeczytał.
Najpierw przeczytaj i oceń czy wszystko rozumiesz - jeśli nie rozumiesz pewnych kwestii to zapytaj... Nie wiesz o czym ja do Ciebie rozmawiam - odpuść sobie, szkoda Twojego i mojego czasu na tłumaczenie.




Zacznijmy od "analizy" samego pliku skina/tematu dla TWRP.

Plik skina TWRP to - ni mniej ni więcej - a archiwum w formacie ZIP.
Zawartość archiwum jest zawsze taka sama:

fonts\
images\
ui.xml


fonts (folder)
Zawiera "coś" (plik *.dat) co określa czcionkę używaną przez konsolę TWRP. Piszę "coś" bo informacji co konkretnie zawiera jeszcze nie znalazłem - tym samym tego pliku nie modyfikowałem.

images (folder)
Zawiera wszystkie grafiki używane w danym skinie dla konsoli. Prawie wszystkie grafiki są w formacie PNG a na dodatek ich nazwy bardzo dobrze określają ich funkcje.
Oczywiście same nazwy plików nie są niezmienialne - można je nazwać dowolnie byle tylko odpowiednio opisać je w pliku konfiguracyjnym xml - opis owego pliku w dalszej części.

ui.xml (plik)
Ten plik jest niejako sercem całego tematu. W nim zawarte są koordynaty ekranowe elementów graficznych, przypisane im funkcje oraz koordynaty i treść wyświetlanych komunikatów.
Opis zawartości właśnie tego pliku będzie treścią większości niniejszego posta.

Myślę, że w tym miejscu dobrym pomysłem będzie pobranie i wypakowanie jakiegokolwiek skina dla TWRP - sporo ułatwi to proces indoktrynacji Tongue
.
.
.
.
Oczekując na własne - użytkownika - wnioski po analizie zawartości pliku zip, kończę na tą chwilę wstęp do tematu (bo późno już a ja jutro do fabryki muszę)...

Ciąg dalszy już niebawem...
<p><br></p>
Odpowiedz
Rezerwuję na ciąg dalszy...
<p><br></p>
Odpowiedz
Ten też rezerwuję...
<p><br></p>
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości