![]() |
|
![]() |
twrp czyli jak oskinować konsolę recovery |
[Tutorial] TWRP, czyli jak oskinować konsolę Recovery
|
TWRP...
Rozwijając powyższy skrót: Team Win Recovery Project Nadal nic nie mówi? Boszszszszszsz... No dobra. Pokazuję i objaśniam... TWRP to zamiennik standardowej konsoli CWM opracowany i rozwijany przez grupę Team Win. Tu może urodzić się pytanie typu co takiego niezwykłego jest w tym klonie konsoli CWM, że aż poświęcono jej nowy wątek na tym Forum. Pytanie z gruntu słuszne, biorąc pod uwagę fakt, że konsola CWM - sama z siebie - jakąś atrakcyjnością nie grzeszy a i jak używać jej funkcji też każdy raczej wie. No, ale nie o funkcjach tej konsoli tutaj mowa. Wszystko co ważne można wyłuskać z tego wątku: http://www.modaco.pl/Thread-MOD-Team-Win...oject-TWRP oraz z linków w nim zawartych. W tym wątku chcę poświęcić odrobinę uwagi jednej z miodności tego projektu. Miodności która jest raczej niespotykana w standardowych odmianach konsolach CWM. Sprawa będzie dotyczyła możliwości własnego oskinowania wyglądu onej konsoli. A tak właśnie i nie inaczej - wygląd konsoli CWM można od tej chwili dopasować do swoich (mniej lub bardziej perwersyjnych) gustów estetycznych. OK. Jako przykład zagadnienia które poruszam, można zapodać dwa poniższe wątki: http://www.modaco.pl/Thread-MOD-Tematy-do-TWRP http://www.modaco.pl/Thread-MOD-TWRP-RoX...ons-1-0-PL Powyższe tematy graficzne dotyczą co prawda SGT P75x0, jednak poniższy tekst przedstawia zasadę ogólną i stosowaną do wszystkich urządzeń wspieranych przez TWRP. Oczywiście pomiędzy pewnymi grupami urządzeń istnieją zasadnicze różnice, jednak w tym przypadku ograniczają się one do współrzędnych elementów na ekranie - które to współrzędne są determinowane rozmiarami ekranu. Takie oto są różnice. Uprzedzam, że opis - mimo, że tworzony z myślą o "zwykłym" użytkowniku - wymaga pewnej wiedzy, umiejętności kojarzenia faktów i czytania tekstu ze zrozumieniem - sorry, ale nie jestem w stanie opisać wszystkiego step-by-step bo takiego długiego i zawiłego posta nikt by nie przeczytał. Najpierw przeczytaj i oceń czy wszystko rozumiesz - jeśli nie rozumiesz pewnych kwestii to zapytaj... Nie wiesz o czym ja do Ciebie rozmawiam - odpuść sobie, szkoda Twojego i mojego czasu na tłumaczenie. Zacznijmy od "analizy" samego pliku skina/tematu dla TWRP. Plik skina TWRP to - ni mniej ni więcej - a archiwum w formacie ZIP. Zawartość archiwum jest zawsze taka sama: fonts\ images\ ui.xml fonts (folder) Zawiera "coś" (plik *.dat) co określa czcionkę używaną przez konsolę TWRP. Piszę "coś" bo informacji co konkretnie zawiera jeszcze nie znalazłem - tym samym tego pliku nie modyfikowałem. images (folder) Zawiera wszystkie grafiki używane w danym skinie dla konsoli. Prawie wszystkie grafiki są w formacie PNG a na dodatek ich nazwy bardzo dobrze określają ich funkcje. Oczywiście same nazwy plików nie są niezmienialne - można je nazwać dowolnie byle tylko odpowiednio opisać je w pliku konfiguracyjnym xml - opis owego pliku w dalszej części. ui.xml (plik) Ten plik jest niejako sercem całego tematu. W nim zawarte są koordynaty ekranowe elementów graficznych, przypisane im funkcje oraz koordynaty i treść wyświetlanych komunikatów. Opis zawartości właśnie tego pliku będzie treścią większości niniejszego posta. Myślę, że w tym miejscu dobrym pomysłem będzie pobranie i wypakowanie jakiegokolwiek skina dla TWRP - sporo ułatwi to proces indoktrynacji ![]() . . . . Oczekując na własne - użytkownika - wnioski po analizie zawartości pliku zip, kończę na tą chwilę wstęp do tematu (bo późno już a ja jutro do fabryki muszę)... Ciąg dalszy już niebawem...
<p><br></p>
Rezerwuję na ciąg dalszy...
<p><br></p>
Ten też rezerwuję...
<p><br></p>
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości