W dniach 16.05.2019 do 13.06.2019 mail z forum nie działał poprawnie i mógł zgubić kilka maili, jeśli ktoś się próbował kontaktować proszę zrobić to ponownie. Za utrudnienia przepraszam!


[-]
Reklama



Ocena wątku:
  • 20 głosów - średnia: 2.65
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
Tags
edycja plików 9 png

[Tutorial] Edycja plików *.9.png
Przy edycji framework-res.apk i innych plików Androida sporo problemów sprawiają pliki graficzne z końcówką *.9.png. Nie wystarczy zwyczajne przerobienie w programie graficznym. Sprawa jest ciut bardziej skomplikowana ale nie awykonalna. Do dzieła.


Co jest potrzebne:

SDK Androida:
http://www.modaco.pl/Thread-Instalacja-SDK-Android
Kompilator:

wersja 64 - bitowa:
Kod:
http://www.xeudoxus.com/android/xUltimate-d9pc-x64.zip

wersja 32 - bitowa:
Kod:
http://www.xeudoxus.com/android/xUltimate-d9pc-x86.zip


Jako przykład modyfikacji posłuży Genie Widget, docelowy wygląd smoked glass z czerwonym gradientowym podświetleniem.

1. Otwieramy plik apk z Genie widget (przy pomocy 7zipa), z folderu res/drawable-hdpi wyciągamy wszystkie pliki z zakończeniem *.9.png, które będziemy modyfikować.

[Obrazek: 1.jpg]

2. Pliki *.9.png przenosimy do folderu na pulpicie i nazywamy go "genie widget".

[Obrazek: 2.jpg]

3. Przy pomocy ulubionego edytora, np. Gimpa, przerabiamy grafiki wedle uznania, następnie zapisujemy pod tą samą nazwą i w tym samym formacie.

[Obrazek: 3.jpg] [Obrazek: 4.jpg]

4. Gdy już zakończymy edycję, klikamy na każdym pliku prawym klawiszem, wybieramy Otwórz za pomocą i wybieramy draw9patch.bat, który znajduje się w folderze SDK\tools.

[Obrazek: 7.jpg]

5. W programie draw9patch.bat możemy edytować wyłącznie granicę 1px obrazka, reszta pozostaje nietknięta.

[Obrazek: 8.jpg]

6. Zaznaczenie dolnych checkboxów spowoduje wyświetlenie wszystkich patchów. Górna i lewa granica (czarna linia na screenie) determinują gdzie grafika będzie rozciągnięta. Dolna i prawa granica determinuje gdzie może zostać umieszczona zawartość grafiki (napis, itp.)(widoczne na niebiesko w prawej części okna).

[Obrazek: 9.jpg]

7. Powtarzamy ww. czynności z każdą grafiką. Należy pamiętać aby nie zaznaczać rozciągniecia na zaokrąglonych brzegach albo jakichkolwiek innych elementach umieszczonych w grafice (tylko proste krawędzie). Aby zapisać klikamy File/Save

[Obrazek: 10.jpg]

8. Rozpakowujemy Kompilator do folderu. Wewnątrz znajdziemy foldery example1, example2 i music oraz ikonę. Otwieramy example1/res/drawable-hdpi i usuwamy stamtąd wszystkie grafiki (albo przenosimy gdziekolwiek). Teraz wrzucamy do tego folderu wszystkie wyedytowane i spatchowane wcześniej grafiki. Teraz wracamy do głównego folderu z Kompilatorem i klikamy dwukrotnie ikonę, pojawi się okno linii komend i po kilku sekundach pojawi się folder o nazwie "done". W środku znajduje się folder example1 wraz z finalnie przerobionymi grafikami. Teraz wystarczy te grafiki wrzucić spowrotem do pliku apk.

[Obrazek: 12.jpg]



Źródło: http://www.droidforums.net/forum/droid-f...-pngs.html


Xiaomi MI6 64GB | MIUI 9.2 | Stock Kernel | Slim Case
IPAD Air WiFi 16GB | iOS 11.x | ESR Flip Cover
Odpowiedz
Tak wtrącając do całości swoje trzy grosze...

Szczerze mówiąc to zapomniałem, że pliki *.9.png trzeba dodatkowo "kompilować"...
W wyniku tej sklerozy edytowałem te pliki z pominięciem punktów od 4-go włącznie - czyli jak każdy inny plik graficzny. Pamiętałem jednak by nie dotykać/nie zmieniać/nie usunąć "tych czarnych kresek" na brzegach, które - nota bene - też są grafiką - jedno-pikselową, czarną kreską na brzegu grafiki.
Taka edycja pliku też działała - grafiki były wyświetlane tak, jak miały być wyświetlane. Smile

Opierając się na powyższym zarydzykuję stwierdzenie, że zwykłe dorysowanie lub usunięcie tej kreski w programie graficznym będzie miało efekt podobny jak opisany w tutorialu - ale to tylko moje domysły bo tak jeszcze nie eksperymentowałem. Smile
<p><br></p>
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości